RSS خوراک
اخبار
Feb
16
اخطار جدی به مجری فیبر نوری در منازل
منتشر شده توسط mehdi towqideh روشن 16 February 2015 10:32 AM

طبق گفته ی معاون سازمان تنظیمات و مقررات، انحصار اتصال فیبر نوری منازل در سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید. درحالی که این اپراتور تاکنون کار جدی  برای اجرای پروژه انجام نداده است.

 

صادق عباسی شاهکوه در مورد آخرین وضعیت پروژه ی اتصال فیبر نوری منازل، توسط اپراتور (ایرانیان نت) گفت: این اپراتور، نسبت به تعهداتی که داده بسیار عقب می باشد و هیچ گونه کار جدی برای پروژه انجام نداده است.

 

وی همچنین به غیر از تذکراتی که به این اپراتور داد، اظهار داشت: طبق تذکراتی که به اپراتور (ایران نت) داده شده باید برای جبران عقب ماندگی خود تلاش کند.

 

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توجه به اینکه پروژه ی اتصال فیبر نوری در منازل و مکان های تجاری بسیار عظیم است و با اشاره به تعهداتی که در پروانه ی کسب اپراتور دیده شده است، گفت: کمتر دیده می شود که پروانه ای مبنی بر تکنولوژی خاص باشد وسال های زیادی است که لگولاتوری های مختلف سعی می کنند،فعالیت بخش ارتباطی را از تکنولوژی جدا ساخته و بتوانند آن را بدون محدودیت تعریف کنند.

 

همچنین ایشان، باتوجه به اینکه انحصار اتصال پروژه ی فیبر نوری در تابستان ۹۵ به پایان خواهد رسید، اظهار کرد:بعد از مدتی سایر اپراتور های دارای پروانه ی ثابت باند پهن قادر به ایجاد شبکه ی فیبر نوری خواهند بود.

 

عباسی ضمن اینکه برای این اپراتور، تذکرو اخطار اول، اخطار دوم، جریمه و لغو پروانه در چارچوب زمان خاص دیده شده است، گفت: تاکنون فقط یک اخطار به این اپراتور داده ایم.

 

به گزارش گویا آی تی، فقط ۲۰ درصد سهام پروژه ی فیبر نوری دولت، متعلق به شرکت ارتباطات زیر ساخت می باشد.

 

محمود واعظی وزیر ارتباطات، قبل از اینکه مشکلات این پروژه برطرف شود و همچنین قبل از تزریق ۲۰۰ میلیارد سرمایه گذاری برای پروژه ی فیبر نوری، اطلاع داده بود.


ادامه »



Feb
16
هکرها بیش از یک میلیارد دلار ار بانک ها به سرقت بردند
منتشر شده توسط mehdi towqideh روشن 16 February 2015 10:23 AM

 

 

بیش از یک میلیارد دلار پول از ۱۰۰ بانک مختلف در سراسر جهان توسط گروهی از سارقان بین المللی اینترنتی در دو سال گذشته به سرقت رفته است. این خبر راشرکت امنیتی رایانه ای روسی کسپرسکی اعلام کرده.  گروه یاد شده که به Carbanak شهرت دارند روشی غیر معمولی برای ارتباط مستقیم به بانک ها دارند و در واقع به خود مشتریان کاری ندارند. آنها ایمیل ها را با دقت آماده می کنند تا برای کارمندان بانک ها یک نرم افزار مخرب را ارسال کند و همین نرم افزار اجازه دسترسی به شبکه های بانکی را به گروه هکری می دهد. آنها حتی به دوربین های داخلی بانک ها نیز دسترسی داشته اند.  کسپرسکی اعلام کرده که بررسی ویدئو ها به هکرها اجازه می داده که ببینید فرایند های بانکی چگونه انجام می شوند و سپس آنها می توانستند به راحتی در وقت معینی اقدام به انجام تراکنش ها نمایند. گروه مورد همیشه شخصی را در نهایت به عابربانک خودرپرداز بانک می فرستاده تا پول سرفت شده را از آن طریق دریافت نماید.  ساجای ویرمانی مدیر بخش جنایی اینترپل، گفته که آماده همکاری به کسپرسکی است تا حقیق چنین حملاتی را دقیقا شناسایی و جلو آنها را بگیرید. وی همچنین بیان داشته که حملات انجام شده این حقیقت را هم مشخص کرده اند که تولید کنندگان بخش های امنیتی دائما باید خود را بروز نمایند تا از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری شود.  شرکت روسی مورد بحث هم اعلام کرده که حاضر به همکاری با اینترپل و تمامی دولت هایی است که تحت حمله گروه هکری یاد شده قرار گرفته اند. بیشتر این بانک ها در کشورهایی مانند روسیه، اکراین، چین و ناحیه اروپا بوده است.


ادامه »



Feb
13
دکتر گوگل از راه رسید
منتشر شده توسط Roham bayat روشن 13 February 2015 04:57 PM

 موتور جستجوی گوگل، اطلاعات پزشکی حرفه‌ای و بسیار دقیقی را به سرویس خدمات خود افزوده است که می‌تواند در نقش یک پزشک- مشاور برای کاربر عمل کند!


به گزارش سرویس فناوری ایسنا، اغلب افراد در هنگام مواجهه با علائمی مانند سردرد یا گلودرد، بروز بثورات جلدی یا حس توده‌ای در قسمتی از بدن، بسرعت اقدام به جستجو در اینترنت می‌کنند؛ اما اطلاعات پزشکی و روش‌های درمانی ارائه شده در این سایت‌ها تا چه میزان قابل اعتماد هستند؟
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، از هر 20 جستجو در موتور گوگل یک مورد اطلاعات پزشکی و سلامت است.
گوگل با هدف ارائه اطلاعات پزشکی حرفه‌ای و قابل اعتماد به کاربران، خدمت جدیدی را معرفی کرده است؛ از هفته جاری کاربران ساکن در آمریکا می‌توانند از خدمات دکتر گوگل استفاده کنند و سوالات متداول پزشکی را در این بخش ویژه جستجو کنند.
برای تهیه این اطلاعات پزشکی، گوگل از تیمی از پزشکان متخصص و منابع پزشکی بسیار معتبر استفاده کرد و درنهایت اطلاعات جمع‌آوری شده توسط تیمی از پزشکان مورد بازنگری قرار گرفت.
گوگل تأکید می‌کند که این خدمت به هیچ عنوان یک روش خودتشخیصی- خوددرمانی محسوب نشده و نمی‌تواند جایگزین تشخیص توسط پزشک متخصص شود؛ هدف از این اقدام تنها آگاهی‌بخش به مردم و دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد است که می‌تواند به تشخیص بموقع بیماری‌ها منجر شود.
در مرحله نخست، دسترسی به اطلاعات پزشکی گوگل به زبان انگلیسی و برای کاربران ساکن در آمریکا فعال شده است؛ به مرور مطالب پزشکی تخصصی‌تری به این بانک افزوده شده و امکان دسترسی مردم سایر نقاط جهان به این بخش فراهم می‌شود.

 


ادامه »



Feb
13
کشف حفره امنیتی خطرناک در ویندوز
منتشر شده توسط Roham bayat روشن 13 February 2015 04:53 PM

مایکروسافت اعلام کرده که حفره خطرناکی را که امکان دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران را فراهم می‌کرد، کشف کرد.


به گزارش موبنا، بر اساس اطلاعاتی که توسط مایکروسافت منتشر شده، این آسیب‌پذیری که Jasbug نام دارد یک روش ساده‌ را برای هکرها فراهم می‌کند تا بتوانند کنترل کامل سیستم را بدست آورده و حمله RCE را پیاده سازی کنند.
در این حمله، هکر کدهای خود را می‌تواند بصورت ریموت اجرا کرده و سطح دسترسی خود را به سیستم افزایش دهد. مایکروسافت وصله‌ی امنیتی MS15-011 و MS15-014 را در قالب یک آپدیتِ امنیتی برای کاربران ویندوز ارایه داد. آپدیتِ MS15-011 شامل وصله‌ امنیتی برای آسیب‌پذیری که باعث می‌شد مراحل تشخیص هویت کاربر و سرویس SMB از کار بیفتد، ارائه شده است؛ و همچنین آپدیتِ MS15-014 وصله‌ی امنیتی برای آسیب‌پذیری که در سیاست‌های امنیتی Group Policy برای مسدود کردن اشخاص ناشناس به کار می‌رفت، ارایه شده است. این دو بسته‌ی بروزرسانی مهم بوده و برای حفظ امنیت دامین به کاربران کمک بسیاری خواهد کرد. حتی اگر کاربر معمولی باشید و سیستم شما به هیچ شبکه و دامینی متصل نباشد، توصیه می‌کنیم این بروزرسانی مهم ویندوز را دریافت کنید.


ادامه »



Feb
11
اولین اسمارت فون مجهز به سیستم عامل اوبونتو وارد بازار می‌شود
منتشر شده توسط mehdi towqideh روشن 11 February 2015 04:49 PM

هفته گذشته در مراسمی که در شهر لندن برگزار شد، کمپانی کانونیکال برای اولین بار از اسمارت فونی که بر روی خود سیستم عامل اوبونتو را می‌دید، رونمایی کرد. این محصول که با قیمت مناسب 170 یورو وارد بازار خواهد شد، دارای ظاهر شیک و جذابی بوده و به زودی از طریق فروشگاه‌های آنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

شاید به این موضوع فکر کنید که اسمارت فونی با این قیمت، نمی‌تواند گجتی قدرتمند محسوب شده و امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. پس بهتر است کمی به قابلیت‌های این محصول اشاره کنیم.
این گوشی که با نام Aquaris E4.5 وارد بازار می‌شود از یک صفحه نمایش 4.5 اینچی با وضوح qHD و محافظ صفحه نمایش Dragontrail Glass عرضه شده و یکی از پردازنده‌های کمانی مدیاتک به عنوان قلب تپنده این دستگاه قرار داده شده است. (احتمالا این پردازنده MT6582 خواهد بود) 1 گیگابایت رم، 8 مگاپیکسل دوربین اصلی به همراه دو فلش LED و یک دوربین 5 مگاپیکسلی قدرتمند برای ثبت عکس‌های سلفی شما در جلو نیز از دیگر امکانات E4.5 است.حافظه داخلی این محصول تنها 8 گیگابایت است که به لطف وجود شیار مخصوص کارت حافظه می‌توانید آن را تا 32 گیگابایت افزایش دهید.

البته واضح است که Aquaris E4.5 هیچ ویژگی خاص و متمایزی نسبت به رقبایش ندارد و ظاهر آن نیز نمی‌تواند به جنگ با رقبا بپردازد؛ اما ویژگی متمایز این محصول همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، سیستم عامل خاص آن است. در این دوره که اندروید و رقیبش iOS در حال قبضه کردن بازاراند، برخی از شرکت‌ها در حال آزمودن سیستم عامل‌های جدیدی هستند.
این سیستم عامل از فضای خاصی در رابط کاربری اش بهره می‌برد که نام Scopes را بر روی خود می‌بیند.
پس از ورود سیستم عامل تایزن و فایر فاکس، اوبونتو نیز با تاخیری یک ساله به جمع این سیستم‌های عامل پیوست تا ببیند آیا می‌تواند سهمی از بازار را نصیب خود کن یا خیر؟

 

منبع:http://itresan.com


ادامه »



Feb
10
سریعترین سرعت های اینترنت در جهان
منتشر شده توسط Hossein Zaman روشن 10 February 2015 12:59 PM

بر اساس گزارش سه ماهه اول سال 2014 که توسط شرکت معتبر آکامای ارائه شده است کشور کره جنوبی دارای سریعترین سرعت اینترنت در جهان میباشد 

میانگین سرعت اینترنت در کره جنوبی معادل 24.6 مگابیت بر ثانیه است در حالی که طبق این بررسی متوسط سرعت اینترنت در آمریکا معادل 11.4 مگابیت بر ثانیه میباشد .

طبق اطلاعات مندرج در جدول ارائه شده سریعترین اینترنت ها متعلق به سه کشور آسیایی ، ده کشور اروپایی که عمدتا از اروپای شمالی هستند و یک کشور آمریکایی است

.


ادامه »




Help Desk software by Kayako